آموزشگاه کسب درآمد | xearn

اموزش و معرفی روش های کسب درامد

دش (Dash) چیست؟ همه چیز درمورد دش

  • ۶۱۱

ایوان دانفیلد (Evan Duffield) بنیانگذار ارز دیجیتال دش است. او نیز همانند بسیاری دیگر از پیشتازان بازار رمزارزها، در ابتدا به بیت کوین علاقمند شد و به بررسی آن پرداخت. دانفیلد در سال ۲۰۱۰ با بیت کوین آشنا شد و تحت تاثیر فناوری آن قرار گرفت. با این وجود پس از استفاده از بیت کوین متوجه چندین ایراد اساسی در آن شد.

دش (Dash) ارز دیجیتالی براساس کدهای پایه بیت کوین و لایت کوین می‌باشد که بهبودها و تغییرات مختلفی در آن تعبیه شده و آن را از زمان شروع به کار آن در سال ۲۰۱۴ متفاوت کرده است. ایوان دافیلد، سازنده دش، آن را به منظور سه مسئله کلیدی که در شبکه بیت کوین مشاهده کرد ساخت: حریم خصوصی، نظارت و سرعت تراکنش. طی سه سال گذشته، دش به یکی از ارزهای دیجیتال برتر جهان تبدیل شده است که ارزش بازار آن با وجود بازار رقابتی در بین ده ارز دیجیتال برتر قرار دارد.

 

هدف اصلی دش این است که پول دیجیتال را بسیار کارآمدتر کند. در حال حاضر شما می‌توانید بیت کوین را برای معاملات آنلاین و انتقالات با ارزش ارسال کنید. با این حال زمان انتظار برای تایید تراکنش در بلاک چین بیت کوین، استفاده از بیت کوین برای تراکنش در فروشگاه یا انتقالات دیگری را که نیازمند تأیید فوری است غیرممکن می‌کند.

کارمزد بالای بیت کوین آن را تبدیل به انتخاب نامناسبی برای تراکنش های کوچک می‌کند و سودمندی آن را به عنوان ارز دیجیتال عمومی برای خرید محصولات و خدمات محدود می‌کند. دش به دنبال حل چنین مسائلی با معماری نوآورانه خود می‌باشد.

تاریخچه نامگذاری ارز Dash

Dash قبلا با عنوان دارک کوین و اکس کوین شناخته می شد.

Dash در 18ژانویه سال 2014 با نام XCoin به بازار آمد و ده روز بعد به Darkcoin تغییر نام داد. اما در 26مارس سال 2015 نام Darkcoin به Dash تغییر پیدا کرد. به گفته یکی از توسعه دهندگان این دیجی ارز، تغییر نام نهایی به دلیل آن بود که کاربران اشتباها تصور می کردند که بین Darkcoin و darkweb ارتباطی وجود دارد و این در حالی ست که darkcoin هیچ وقت از dark web حمایت نکرده است.

نام Dash همچنین تلفیق و مشتقی از Digital Cash (پول دیجیتالی) است.

Dash یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که ویژگی های مشابه بیت کوین را ارائه می دهد.

با اینکه بیت کوین همچنان در راس دیگر ارزهای دیجیتالی جا خوش کرده است ولی Dash با ترکیب “دیجیتال” و “کش” (به معنای پول نقد) برند جدیدی به نام Dash پیش آورده تا توجه را به استفاده آن به عنوان یک واسطه کالایی و مبادله روزمره جلب کند.

در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال روی فناوری‌های تازه مثل قراردادهای هوشمند و توکن‌سازی تمرکز دارند، ارز دیجیتال Dash همیشه روی پرداخت تمرکز داشته است. نام این ارز دیجیتال مخفف عبارت Digital Cash به معنی پول نقد دیجیتال است. دش کوین (DashCoin) در سال ۲۰۱۴ توسط ایوان دافیلد (Evan Duffield) تاسیس شده و هدفش ایجاد مبادلات سریع با استفاده از تکنولوژی InstantSend است.

سرعت پرداخت ارز دیجیتال دش

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که به یک ساعت یا بیشتر برای تایید پرداخت نیاز دارند، مبادلات InstantSend Dash کاملا تایید شده هستند و در عرض چند ثانیه انجام می‌شوند.

Dash از InstantX که امکان انجام تراکنش ها در چند ثانیه را فراهم می آورد پشتیبانی می کند.

این سرعت پرداخت، Dash را به گزینه ایده‌آلی برای استفاده در فروشگاه‌های فیزیکی تبدیل کرده است. با استفاده از Dash دیگر نیاز نیست چند دقیقه تا چند ساعت منتظر تایید پرداخت ماند. با این وجود، دریافت مستقیم دش کوین – مثل سایر ارزهای دیجیتال – خیلی باب میل خرده‌فروشان نیست. چون Dash یک ارز دیجیتال پرداخت محور است؛ دبیت کارت Dash می‌تواند گام بعدی برای دسترس پذیر کردن این ارز مجازی باشد. سرمایه لازم برای ساخت دبیت کارت Dash هم فراهم شده است اما هنوز این کارت‌ها وارد بازار نشده‌اند.

دش (Dash) ارزی متن باز و همتا-به-همتا، با محوریت حریم خصوصی است.

امنیت ارز دیجیتال دش

Dash به کاربران اجازه ناشناس بودن را حین انجام تراکنش ها می دهد و همچنین سابقه فعالیت و موجودی کاربران غیرقابل دسترس خواهد بود. این دیجی ارز از تکنولوژی PrivateSend برای ناشناس سازی استفاده می کند. این تکنولوژی مقوله ناشناس سازی تراکنش ها را توسط ترکیب کردن تراکنش هر فرد با تراکنش های دیگر کاربران انجام می دهد. (این امر یکی از مزایای دش در مقابل بیت کوین است).

شما میتوانید برای جمع آوری Dash یک والت اینترنتی دش به کمک خود سایت Dash درست کنید و شروع به جمع آوری دش کنید.

الگوریتم X11 چیست؟

X11 الگوریتمی ست برای هش که توسط Evan Duffield ساخته شده است. الگوریتم هشِ زنجیره ای X11 از توالی 11 الگوریتم هش برای اثبات کار (proof of work) استفاده می کند.

این موضوع برای افزایش سطح غیرمتمرکز بودن این دیجی ارز است، چرا که به نظر می رسد فعلا هیچ گونه ASIC ای برای استخراج آن ساخته نشود. جامعه دیجی ارزها شاهد افزایش سطح تمرکز در بیت کوین از زمان ورود ASICها در بازار بوده است و دش در تلاش است تا دچار این موضوع نشود. مزیت دیگر الگوریتم X11 مصرف کمتر 30درصدی و همچنین کاهش گرمازایی 30 الی 50درصدی GPU نسبت به الگوریتم Scrypt لایتکوین است.

Dash از الگوریتم اثبات کار یا همان روش استخراج برای امنیت و تولید واحدهای ارز دیجیتال جدید استفاده می‌کند. الگوریتم رمزنگاری دش X11 است. استخراج دش با پردازنده، کارت گرافیک و یا دستگاه‌های مخصوص ASIC امکان پذیر است.

استخراج ارز دش

زمان تولید بلاک در دش حدود ۲٫۵ دقیقه است و این به معنای تایید حدود ۵۶ تراکنش در ثانیه است.

تمام پاداش شبکه متعلق به ماینرها نیست. علاوه بر دریافت پاداش از استخراج، گروهی ویژه از کاربران هم که مستر نود نام دارند، برای انجام یک سری از عملکردهای خاص پاداش دریافت می‌کنند. مستر نودها وظیفه انجام ویژگی‌های زیر را در شبکه دش بر عهده می‌گیرند:

ویژگی‌ InstantSend (ارسال فوری): با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند با پرداخت کارمزد بیشتر، تراکنش‌های خود به صورت فوری و در کمتر از دو ثانیه انجام دهند.

ویژگی PrivateSend (ارسال خصوصی): امکان انجام تراکنش به صورت ناشناس و بدون رهگیری را فراهم می‌کند.

برای مستر نود شدن باید حداقل ۱,۰۰۰ واحد دش در کیف پول رسمی آن داشته باشید. مسترنودها و ماینرها هر کدام ۴۵ درصد از پاداش شبکه را به خود اختصاص می‌دهند. ۱۰ درصد باقی مانده در خزانه شبکه ذخیره می‌شود و به توسعه دهندگان می‌رسد.

سایت رسمی ارز دیجیتال دش: www.dash.org

نظارت غیرمتمرکز، فورک سخت را کاهش می‌دهد

به این نکته اشاره کردیم که ماینرها ۴۵ درصد جایزه بلاک و مسترنودها ۴۵ درصد دیگر را دریافت می‌کنند. ۱۰ درصد باقی مانده به توسعه، بازاریابی و زیرساخت ها اختصاص داده می‌شود تا شبکه دش به رشد و بهبود ادامه دهد.

یکی از چالش هایی که بیت کوین با آن مواجه است این است که هرگاه کاربر با نحوه پیشروی تغییر در سیستم مخالف است، نتیجه آنفورک سخت بلاک چین بیت کوین می‌شود. با گذشت زمان، این موضوع باعث چند تکه شدن جامعه بیت کوین به جامعه های بسیار کوچکتر نظیر لایت کوین، بیتکوین کش، بیت کوین گلد و حتی دش می‌شود. برای حل مشکل چند تکه شدن جامعه با فورک سخت، دش یک مدل نظارتی غیرمتمرکز اجرا کرد.

در سیستم نظارت و رای دهی دش، هر فردی می‌تواند یک ویژگی، تغییر یا برنامه بازاریابی جدیدی پیشنهاد دهد که شبکه دش را بهبود خواهد داد. سپس مسترنودها به هر پیشنهاد رای می‌دهند. تعداد رای های مثبت برای پیشنهاد باید بیشتر از رای های منفی باشد و اختلاف آنها حداقل باید ۱۰ درصد کل مسترنودها باشد. برای مثال در حال حاضر ۴۵۰۰ مسترنود در شبکه دش وجود دارد. در نتیجه برای هر پیشنهاد جدید، رای های مثبت باید ۴۵۰ رای بیشتر از رای منفی باشد (۱۰ درصد تعداد کل مسترنودها) تا پیشنهاد قبول شود. پس از قبول شدن پیشنهاد، از جایزه بلاک سرمایه دریافت می‌کند. به این ترتیب، در صورتی که جامعه با جهت حرکت تیم توسعه مخالف باشد، دش از نظر تئوری می‌تواند به اخراج تیم توسعه فعلی رای دهد.

گسترش کاربرد با استفاده از برنامه و API

جدیدترین توسعه انجام گرفته در معماری دش، تکامل دش (دش اوولوشن) می‌باشد. به عنوان بخشی از هدف دش در راستای تبدیل شدن به پول نقد دیجیتال آنی و استفاده آسان، این مورد نیاز به روش شفافی برای پذیرش و انجام پرداخت های دش دارد. وبسایت دش این چالش را اینگونه توضیح می‌دهد که باعث می‌شود تراکنش های دیجیتالی به قدری آسان شوند تا حتی مادربزرگ شما نیز بتواند آن را انجام دهد.

دش اوولوشن یک API و برنامه گوشی همراه می‌باشد که به مصرف کنندگان امکان می‌دهد تا پرداخت انجام دهند و به فروشگاه های اینترنتی نیز امکان می‌دهد تا بدون تعامل با مشتری بلاک چین، پرداخت ها را قبول کند. هرچند این برنامه کاملا توسعه نیافته و اجرا نشده است، با این حال موسسان دش معتقدند که این مورد، سطح بعدی کاربرد پول نقد دیجیتال می‌باشد.

نتیجه گیری

دش ثبت سابقه قوی و جامعه شگفت انگیزی دارد. طی سه سال و نیم گذشته، نظارت غیرمتمرکز دش بهبودهای چشمگیری برای معماری دولایه شبکه تولید کرده است. در نتیجه، دش با رشد ثابت و مداومی مواجه شده که آن را تقریبا بالاتر از بسیاری از آلتکوین ها قرار داده است.

کیف پول رسمی دش Dash Wallet

این نرم افزار، هسته اصلی شبکه دش است و مستقیما با بلاک چین دش ارتباط برقرار می‌کند. این کیف پول از ویژگی‌های InstantSend (ارسال فوری) و PrivateSend (ارسال خصوصی) به طور کامل پشتبانی می‌کند.

دانلود کیف پول رسمی Dash برای ویندوز – ۶۴ بیت

دانلود کیف پول رسمی Dash برای ویندوز – ۳۲ بیت

دانلود کیف پول اندروید Dash

دانلود کیف پول iOS دش

کیف پول الکتروم دش

محبوب ترین کیف پول دش محسوب می‌شود. این کیف پول امنیت فوق العاده بالایی دارد و کلیدهای خصوصی را مستقیما در کامپیوتر شما ذخیره می‌کند.این کیف پول از ویژگی‌های InstantSend (ارسال فوری) و PrivateSend (ارسال خصوصی)، پشتیبانی نمی‌کند.

دانلود کیف پول الکتروم Dash برای ویندوز – ۶۴ بیت

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی