آموزشگاه کسب درآمد | xearn

اموزش و معرفی روش های کسب درامد

ترون چیست ? | معرفی ارز TRX

  • ۷۳۱

ترون (Tron) یک برنامه غیرمتمرکز قابل اطمینان و متن‌باز (اوپن سورس) است که توسط بنیاد ترون (Tron Foundation) ایجاد شده است. Tron یک برنامه است که قصد دارد به تولید کنندگان محتوا این امکان را دهد تا در ازای محتوایی که تولید می‌کنند پاداش و درآمد داشته باشند.

Tron شامل تکنولوژی همتابه‌همتا ( peer-to-peer ) بر پایه بلاک‌چین می‌شود که به این معناست که همانند سایر ارزهای رمزنگاری‌شده، قابلیت از بین بردن واسطه را داراست.

از یک جنبه دیگر، تکنولوژی Tron به کاربران اجازه می‌دهد تا از هرجای دنیا به محتوای سرگرم‌کننده دسترسی یابند، آنهم بدون اینکه نیاز باشد از برنامه‌هایی مانند گوگل‌پلی یا اپ‌استور استفاده کنند. در نتیجه، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند بصورت مستقیم و سریع، درآمدشان را از مصرف‌کننده آن محتوا دریافت کنند.

مدیر ترون:

مدیر ترون کسی نیست جز جاستین سان که توسط Forbes Asia برای 30 under 30 list انتخاب شده بود . او بنیان گذار اپلیکیشن چت Peiwo است و یکی از نمایندگان سابق ریپل برای نصب پلتفرم ریپل در چین بود.

 ویژگی های ترون چیست؟

اول از همه اینکه یک پروتکل غیر متمرکز است که به شما امکان پخش عکس ها، ویدیو ها و …. را بدون هیچ محدودیتی، ارائه میکند.

وقتی کاربر اطلاعاتی را پخش میکند همیشه به عنوان صاحب اصلی آن به حساب می آید. گروه ترون بیشتر بر روی مردم ( کاربرانش ) حساب باز کرده پس حضور مردم برای پیشبرد اهداف ترون اهمیت بالایی دارد. به زبان ساده ترون می خواهد به مردمی که سرگرمی دیجیتالی را دوست دارند؛ خدمت کند و همه افرادی که به نوعی در ترون فعال هستند از این قضیه سود خواهند برد.

حمایت گسترده از ترون

جاستین سان پیش از راه‌اندازی ترون به عنوان نماینده رسمی ریپل در چین فعالیت می‌کرد. موقعیت شغلی او سبب شد بتواند حامیان مالی قدرتمندی را برای ترون با خود همراه سازد.

جیهان وو (Jihan Wu) اولین حامی قدرتمند ترون است. او سابقه مشارکت در بنیانگذاری شرکت بیتمین (فعال در زمینه تولید انواع تجهیزات استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال) را در کارنامه خود دارد.

وو تنها نام بزرگ فهرست حامیان پروژه ترون نبود. دای وی (Dai Wei) یکی از موفق‌ترین مدیران صنعت حمل ونقل دنیاست که در پروژه ترون سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین یانگ لینکه (Yang Linke) که بنیانگذار سامانه BTCC.com است و همچنین ین مینگشان (Yin Minshan) که از تاجران بسیار معروف به شمار می‌رود هم از جمله حامیان ترون هستند.

ترون برای ۱۰۰ میلیارد توکن خود سرمایه‌ای ۷۰ میلیون دلاری را جذب کرد. توکن TRX ترون در نخستین روزها به زحمت توانست به ارزش یک سنت برسد. با این حال پس از مدتی رشد خوبی یافت و در روزهای اوجش به ۲۰ سنت هم رسید. پیش‌بینی قیمت ترون یکی ازمباحث جذاب در وب‌سایت ردیت (Reddit) است. بسیاری بر این باورند که با توجه به حجم بازار ترون، ارزش آن از ۵۰ سنت نیز پیشی می‌گیرد و ارزش بازارش نیز به ۵۰ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد.

ترون و نسل چهار وب

تحولات جدی در اینترنت همیشه به خاطر شیوه انتقال محتوا (اطلاعات)‌ و یا شیوه‌های پرداخت بوده است. نسل اول وب کارایی چندانی در این دو حزوه نداشت. در نسل دوم وب شاهد عرضه شیوه‌های امن پرداخت و نیز شیوه‌های کم‌هزینه تبلیغ بودیم. نسل سوم وب نیز شاهد ایجاد سازوکارهایی متمرکز برای انتقال محتوا بودیم که برای نمونه می‌توان به ظهور فیسبوک و یوتیوب اشاره کرد. اما ارزهای دیجیتال می‌توانند این موقعیت را متحول کنند. با ایجاد پلتفرم‌هایی غیرمتمرکز (نظیر ترون) پدیدآورندگان محتوا به معنای واقعی صاحب آن خواهند بود و واسطه‌ها نیز برای کمک به انتقال محتوا پاداش خواهند گرفت.

یکی دیگر از تحولات در نسل چهار وب به استفاده از بلاک چین در راستای عدم نیاز به سرورهای متمرکز مربوط می‌شود. با وجود اینکه انتقال محتوا می‌تواند کاملا غیرمتمرکز باشد، هزینه این انتقال را می‌توان کاهش داد و نیاز به واسطه را به حداقل رساند. ترون ابزاری است که به دنبال این چشم‌انداز است. ترون می‌خواهد ما را از دنیای شبکه‌های متمرکز انتقال محتوا به شبکه‌ای غیرمتمرکز پیش ببرد.

ترون در یک نگاه

  • ترون می‌خواهد فرآیندی غیرمتمرکز را برای انتقال محتوا فراهم سازد و کنترل محتوا را در اختیار پدیدآورندگانش قرار دهد.
  • ترون از حمایت نام‌های بزرگی در چین از جمله جیهان وو برخوردار است.
  • ترون فرآیند توسعه نرم افزارهای مختلف غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین را تسریع می‌کند.
  • برای اجرای کدها بر روی شبکه ترون به توکن ترون (TRX) نیاز است.
  • ترون تاکنون چندین برنامه غیرمتمرکز را بر روی شبکه خود دارد.
  • برخی بر این باورند که قیمت ترون در آینده به ۵۰ سنت نیز خواهد رسید.

    های پشتیبانی کننده این ارز، ترون را ذخیره کنید.

    بهترین کیف پول ترون – Myetherwallet

    بهترین کیف پول موجود برای ترون کیف پول Myetherwallet است. این کیف پول از اتریوم و تمام توکن های مبتنی بر آن پشتیبانی می کند. مای اتر ولت، یک کیف پول تحت وب نیست. در واقع این سایت یک برنامه تحت وب برای ساخت و استفاده از کیف پول است. این قابلیت باعث امن شدن آن می شود و می توانید از کیف پول ساخته شده در خود سایت یا نرم افزارهای دیگر کیف پول استفاده کنید. این کیف پول درواقع به شما این امکان را می‌دهد که کیف پول خود را ایجاد کرده و هرجایی که تمایل دارید آن را ذخیره و از آن محافظت نمایید و در مواقع نیز با استفاده از بلاک چین تراکنش‌های خود را کامل کنید.


نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی