آموزشگاه کسب درآمد | xearn

اموزش و معرفی روش های کسب درامد

ایردراپ چیست ؟ | ارز رایگان

  • ۴۹۳


ایردراپ (AirDrop) در دنیای ارز دیجیتال چیست ؟

با استفاده از ایده ایردراپ می توان سکه و توکن های جدید را از طریق جایزه دادن به کاربرانی که از قبل دارای ارز دیجیتال بوده اند، توزیع کرد. در صورتی که در مورد تفاوت سکه و توکن سوالی دارید می توانید از مقاله مرتبط با ان استفاده کنید. به عنوان مثال شما اگر دارای یکی از انواع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و یا اتریوم و ... باشید به طور خودکار می توانید ادعای دریافت سایر ارزهای دیجیتال را بکنید. بنابراین می توان با استفاده از این تعریف متوجه مفهوم ایردراپ نیز شد چرا که به صورت لغوی می توان به صورت پرتاب آزاد نیز آن را ترجمه کرد.

چرا ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (AirDrop) پرداخت می شود؟

  • اولین دلیل برای انجام این کار این است که می توان منابع ارزهای دیجیتال را گسترش بخشید. و با استفاده از این کار ارز دیجیتال از متمرکز بودن بیشتر خارج می شود.
  • بسیاری از کمپانی ها همیشه برای مشتریان قدیمی خود شرایط ویژه ای در نظر می گیرند. بنابراین موضوع در زمینه ارز دیجتال نیز مورد استفاده قرار می گرد و چه چیزی بهتر از این که در ازای این سرمایه گذاری به آن ها سکه و یا توکن رایگان داده شود. این روش علاوه بر این که باعث می شود مشتریان قدیمی باقی بمانند بلکه می تواند انگیزه ای برای سرمایه گذاران جدید نیز باشد.
  • با استفاده از ایردراپ به سرمایه گذاران در مورد ارزهای دیجیتال معروف اطلاعات جدید داده می شود.
  • با انجام این کار می توان موجب افزایش اعتیاد افراد به ارزهای دیجیتال شد و به عنوان نتیجه شاهد بود که این بازار و فعالیت های آن هر روزه گسترش پیدا می کنند.

    چگونه می توان دریافت ارز دیجیتال رایگان را با استفاده از ایردراپ (AirDrop) انجام داد؟

    متناسب با این که شما چه ارزی را نگهداری می کنید و همچنین از چه سیستمی استفاده می کنید این قضیه می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال شما برای این که ارز دیجیتال رایگان خود را دریافت کنید باید رمز کیف پول خود را در یک سایت به اشتراک بگذارید. این کار ممکن است برای کیف پول شما خطر داشته باشد. بنابراین بهتر است شما از کیف پولی استفاده کنید که تعیین سطح امنیت آن برای شما مقدور باشد.

    چه کیف پول‌هایی نیاز دارید؟

    ایردراپ‌ها معمولا روی اتریوم (Ethereum) و بیت‌کوین اتفاق میافتند و شما تنها به یک حساب در صرافی آنلاین نیاز دارید. با این حال گاهی مسئولان ایردراپ کیف پول خاصی مانند “کیف پول خارج از صرافی “ERC20 را معرفی می‌کنند. شاید در زمینه ارزهای دیجیتال تازه کار باشید و معنی این را ندانید اما اشکالی ندارد، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

    منظور شیپ‌چین (ShipChain) از کیف پول نان-اکسچنج(خارج از صرافی) کیف پولی است که در سایت‌های صرافی آنلاین مانند باینانس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) قرار ندارند. کیف پول‌های مشهور از این دست Exodus و Jaxx هستند. برای شناختن دقیق تر کیف پول ها میتوانید به بخش راهنمای کیف پول بیتکوین در همین سایت مراجعه کنید.در آنجا می‌توانید از راه‌های امن ذخیره کردن توکن‌ها و مزایا و معایب انواع مختلف کیف پول اطلاع پیدا کنید.

    ساده‌تر بگوییم، کیف پول ERC-20 یعنی هر کیف پولی که از سیستم بلاکچین اتریوم پشتیبانی کند. مثلا  بعضی از توکن‌ها از پروتکل بیت‌کوین و برخی دیگر از پروتکل اتریوم پیروی می‌کنند. به همین دلیل اگر قوانین ایردراپ چنین چیزی را طلب کند، باید کیف پولی داشته باشید که به شما اجازه دهد توکن‌های ERC-20 را ذخیره کنید،MyEtherWallet یک کیف پول محبوب ERC-20 است.

    توصیه‌های پایانی

    مهم‌تر از همه، وقتی به دنبال ایردراپ‌ها می‌گردید مطمئن شوید که به وبسایت رسمی پروژه سر زده اید. راه مناسب اطلاع یافتن از سایتهای اسکم (scam) یا کلاهبرداری، بازدید از صفحات رسمی وب‌سایت رسمی در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. همانطور که پیشتر گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون قانون‌گذاری نشده است و پتانسیل بالایی برای کلاهبرداری و سرقت دارد.

    پروژه‌های مشهور بلاکچین هیچ‌گاه اطلاعات شخصی شما را در کنار آدرس عمومی کیف پولتان درخواست نمی‌کنند. هیچوقت رمزهای شخصی را به کسانی که ادعا می‌کنند برای ایردراپ آن را نیاز دارند نشان ندهید. سرقت هویت و تلاش برای هک کردن در بازار ارزی دیجیتال بسیار فراوان است و قطعا اگر اقدامات امنیتی مناسبی را اتخاذ کنید هیچ وقت قربانی این کلاهبرداری‌ها نخواهید شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی